Corporate Social Responsibility

We leggen in ons CSR-verslag verantwoording af over onze niet ­financiële prestaties, die materieel en relevant zijn, voortvloeiend uit onze strategie en kernactiviteiten. Wij rapporteren conform de internationale richtlijnen van de Global Reporting Initiative (versie G3.1) en treffen voorbereidingen voor een rapportage overeenkomstig de GRI G4-richtlijnen.

In 2015 hebben we een eerste materialiteitsanalyse uitgevoerd waarbij de input van 66 van onze belangrijkste stakeholders (kapitaalverschaffers en aandeelhouders, medewerkers, klanten, toeleveranciers en maatschappelijke organisaties) is meegenomen. De analyse heeft geleid tot de volgende hoofd­- en subthema’s waarop we onze CSR­-strategie hebben aangescherpt:

Sinds 2012 nemen we deel aan het CDP (Carbon Disclosure Project). Ook in 2015 heeft Boskalis Nederland het hoogste niveau van de CO2­-prestatieladder bereikt (niveau 5).

Het CSR-verslag 2015 is door een onafhankelijke auditor geverifieerd en is beschikbaar op de corporate website www.boskalis.com/csr.