Doelstellingen en resultaten

We hebben per materieel thema doelstellingen geformuleerd. Onderstaand overzicht geeft de doelstellingen weer en welke resultaten in 2015 zijn behaald. In de betreffende hoofdstukken in dit verslag worden ze nader toegelicht.

Onze duurzaamheidsprestaties zijn in 2015 in verschillende benchmarks getoetst en door diverse instanties onderscheiden:

• Boskalis Nederland heeft zich opnieuw gecertificeerd voor niveau 5, het hoogste niveau van de CO2-Prestatieladder.

• In de Transparantiebenchmark van het Ministerie van Economische Zaken zijn we op plek 71 geëindigd van de 485 ondernemingen die zijn uitgevraagd.

• We hebben wederom deelgenomen aan het Carbon Disclosure Project, een internationaal platform waar informatie over emissies beschikbaar wordt gesteld aan aangesloten beleggers.

• Het ontwerp en de aanleg van het Maasvlakte 2 project in Rotterdam is onderscheiden met de prof. dr. ir. J.F. Agemaprijs.. Deze prijs wordt eens in de vijf jaar uitgereikt voor het waterbouwkundig project dat in de ogen van een deskundige jury het beste heeft gescoord op het gebied van kwaliteit, innovatie en duurzaamheid.

• Daarnaast hebben we diverse veiligheidsonderscheidingen ontvangen.