Inleiding

Onze ISO 14001-certificering, die vertaald is in heldere en praktische richtlijnen, geeft aan dat de toepassing en verbetering van onze milieuprestaties permanente aandacht heeft. We onderschrijven de OESO-aanpak voor multinationale ondernemingen ten aanzien van verantwoordelijk gedrag, zoals uiteengezet in het hoofdstuk 'Invloed van onze activiteiten'. Ons uitgangspunt is niet alleen een negatieve impact te voorkomen of te mitigeren maar vooral kansen te creëren voor de natuur.

Ten aanzien van onze invloed op het milieu en de natuurlijke omgeving is onze focus met name gericht op:

Het is van steeds groter belang onderscheidend te zijn in omgevings- en milieuvriendelijke oplossingen ten aanzien van het duurzame beheer en de ontwikkeling van kwetsbare rivier-, delta- en kustgebieden wereldwijd. Dit is juist het terrein waar een groot deel van de werkzaamheden van Boskalis plaatsvinden. Daarnaast gaan mijnbouw bedrijven en olie- en gasmaatschappijen steeds verder in de exploratie en exploitatie van grondstoffen, inclusief de zeer gevoelige (natuur)gebieden. Dit maakt het kunnen aanbieden van duurzame (ontwerp)oplossingen essentieel; bij baggerwerkzaamheden, offshore diensten en infrastructurele werken. De grote diversiteit van onze markten en onze klanten betekent dat wij bij projecten steeds verschillende accenten moeten leggen en andere prioriteiten moeten stellen.