Duurzame inzetbaarheid

Samen met de Ondernemingsraad en de vakbonden hebben we verkend hoe medewerkers gezond, veilig en gemotiveerd blijven tot hun pensionering. Als werkgever bieden we in de diverse opleidingsprogramma’s het onderdeel Fit for Boskalis aan. Hierin trachten we medewerkers te informeren over een gezonde leefstijl en stimuleren we hen om deze in de praktijk toe te passen. Omdat een leefstijl zich niet uitsluitend beperkt tot fysiek fit zijn, is er in 2015 ook aandacht geschonken aan de mentale gezondheid en is er voor het eerst de training Effectief en Mindful Werken aangeboden.

Verder geven wij onze medewerkers veel ruimte hun eigen loopbaan vorm te geven. Dit is een vast onderdeel van de beoordelingsgesprekken. Medewerkers kunnen hierin aangeven of ze zich willen laten omscholen, bijvoorbeeld naar een andere, minder belastende functie. Wij staan hiervoor open en bieden onze medewerkers volop ontwikkelingskansen. Daarnaast proberen we hen zo veel mogelijk te accommoderen in de verschillende levensfases. Zo wordt het mogelijk gemaakt om een aantal jaren op projecten in Nederland te werken als dat beter bij de levensfase past.